UTJECAJ CIJENE NA USLUGE U DIZAJNU
Koliku ulogu igra cijena u dizajnu vizualnog identiteta? U svome poslovanju nerijetko sam se susretala s upitima poput ”Koliko košta izrada loga?” do onih ”Trebao bih jednostavan logo koji ne košta puno.” Takvi upiti, pogađate, nisu često rezultirali suradnjom i to iz dva osnovna razloga. Prvi je taj što kod takvih upita klijent obično ne vidi vrijednost usluge koju dobiva pa mu je faktor cijene osnovni kriterij odabira. Drugi razlog je taj što kod takvih upita klijent nije svjestan da je proces dizajna logotipa ili vizualnog identiteta – proces, koji ne nastaje preko noći i tijekom kojeg dizajner radi vrlo mnogo, na idejama, skicama i istraživanju tržišta. I kao takav, ne može koštati poput jednokratnog odlaska k frizeru ili na nokte. Jer i dizajneri imaju satnicu.


Koja je onda razlika između jeftinog i skupog logotipa? Razlika je ponekad očigledna na prvu, no iako to nije slučaj, razlika je često upravo u onom konačnom rješenju koje dobijete. Jeftin logo obično podrazumijeva samo to – jedan jednostavan logo koji vam netko isporuči. Hoćete li ga znati koristiti, na koji način, u kojim formatima – to ostaje na vama. Dobili ste taj mali znak koji će krasiti vaš brand, no ne znate što dalje, kud s njim, kako ga tiskati na različite materijale, kako ga pripremiti za različite mreže, web, u kojoj boji ga koristiti… Sve su to bitne stavke kod definiranja vašeg vizualnog identiteta. I upravo u tome leži razlika u cijeni. Kod skuplje usluge dizajna logotipa ne plaćate samo znak i njegovu izradu, već dobivate puno veću vrijednost – smjernice oko upotrebe, savjete za korištenje, različite varijante logotipa, u više boja… Iskusan dizajner bi vam ovo sve trebao objasniti kako biste znali koja je vrijednost onoga što plaćate.
Ako se i dalje pitate kako opravdati cijenu neke dizajnerske usluge, dovoljno je da vam kažem da konačno rješenje koji dobivate nije jedino rješenje koje je dizajner kreirao. Sam proces generiranja ideja, skiciranja i korigiranja traje danima. Prije nego se odluči za finalno rješenje, svaki dizajner obično skicira na desetine skica dok ne odluči koja najbolje rezonira s vašim ciljem i vrijednostima. Sati i sati brainstorminga stoje iza vašeg finalnog rješenja. I istraživanja tržišta, proučavanja konkurencije. Sve kako bi vaš logotip (ili vizualni identitet) bio jedinstven, različit od konkurentskih, a opet poseban. Na koncu dobivate vlastito umjetničko djelo u formi jednog malog znaka koji skriva mnogo toga, a donosi veliku korist vama i vašem poslovanju. Ta vrijednost mnogo je veća od one koju vidite na prvu i upravo ona definira nečiju cijenu. Zato svakako razmislite kada neka usluga u dizajnu košta jeftino, koliko će vas ta ista cijena stajati kasnije prilikom prepravaka, korekcija, pogrešne upotrebe, nedostatka smjernica….
