CIJENE U DIZAJNU : Niska cijena, niska vrijednost
Koliko puta ste tražili ponude za neku uslugu te dobili ponude čije cijene variraju od vrlo niske do ekstremno visoke? Nije vam bilo jasno zašto se cijene toliko razlikuju za istu vrstu usluge. U ovom tekstu pokušat ću obrazložiti zašto je to tako, što sve ulazi u cijenu koju plaćate te kako se ispravno voditi prilikom izbora najbolje ponude.
FORMIRANJE CIJENE
Kako se formira cijena? Da ne ulazimo u složene, prodajne formule, obuhvatiti ću ono osnovno što utječe na formiranje cijene. To su svakako znanje i iskustvo, troškovi poslovanja i broj sati koji zahtijeva određeni projekt. Neki dodatni, specifični čimbenici svakako su i : prosjek cijena u određenoj djelatnosti (gdje postoji donja minimalna cijena ispod koje branša ne djeluje), autorska prava (ovisno o kakvoj vrsti projekta je riječ, nešto što se koristi jednokratno, dugoročno, za što dajete autorsko pravo isl.), kakva vrsta usluge je u pitanju (intelektualne usluge npr.) kao i to tražite li uslugu od brandirane tvrtke ili manje poznate tvrtke ili pojedinca (brandovi ulažu mnogo resursa u marketing, a upravo to utječe i na prodajnu cijenu).
Što sve obuhvaća cijena usluge u grafičkom dizajnu? Osim samog vizualnog rješenja koje dizajner kreira za vas, ukupna vrijednost projekta obuhvaća mnogo više od samog finalnog rješenja. Stavke koje ulaze u cijenu su: ideja, tehničke vještine, korekcije, sati ispravaka i stvaranja varijanti