KOJE SU VRIJEDNOSTI TVOG BRANDA?

Brand je više od proizvoda i njegove ambalaže. Tvoj brand tvoja je poruka koju predaješ svojoj zajednici i svijetu oko sebe. On odražava vrijednosti i misiju tvog poslovanja te dopire do tvojih klijenata kroz emociju.

 

Vrijednosti branda su sve one vrijednosti koje krase tebe, tvoje poslovanje, tvoj brand, njegovu misiju i viziju. Sve ono što komuniciraš ne samo svojim klijentima, već svijetu oko sebe. Vrijednosti koje zastupaš, njeguješ, vrednuješ, podržavaš čine vrijednosti tvog branda. Zašto su vrijednosti bitne? Upravo one razlikuju brand od proizvoda. Jer… brand komunicira emocijom, a proizvod ispunjava samo funkciju. I to je ključna razlika.

koje su vrijednosti tvog branda
vrijednosti branda

Razmisli na trenutak o brandovima koje učestalo susrećeš, koristiš, plaćaš… nesvjesno prihvaćajući njihove vrijednosti koje možda niti ne registriraš. Primjerice, kada kupuješ Nike tajice… razmišljaš li zašto to činiš? Možda podsvjesno jer se želiš osjećati moćno, snažno i brzo, pobjednički i broj 1. Ni ne shvaćajući da njihove vrijednosti su ono zbog čega se svaki puta odlučiš na kupnju. Jer vrijednosti branda djeluju na podsvjesnoj razini. Ponekad. Ponekad i na svjesnoj, primjerice, kada znaš da ti je omiljena trgovina Dm jer podržavaš njihove akcije usmjerene na zdravu prehranu i aktivan način života, održivi razvoj i ekološku brigu. 

Poznavanje misije, vizije i vrijednosti našeg branda prva je stvar od koje trebamo krenuti prilikom brendiranja ili razvoja uspješnog poslovanja.

Ako imaš proizvod i želiš ga brendirati, u nastavku ti donosim popis pitanja na koja trebaš odgovoriti. Zapiši sve na papir i neka ti ovi odgovori budu nit vodilja pri svakom daljnjem planiranju i određivanju akcijskog plana.

  1. Koja je misija, a koja vizija mog branda? (Podsjetnik: Vizija je naš cilj, a misija način na koji ćemo do njega stići. Primjerice, moja je vizija da moj brand bude lider u organskoj kozmetici na tržištu, a misija je transparentan pristup svim podacima o sastojcima i proizvodnji, lojalan odnos s kupcima, prilagođen odnos s klijentima, personalizirani proizvodi, inzistiranje na isključivo organskim sastojcima itd itd.)
  2. Koje su vrijednosti koje moj brand zastupa i želi naglašavati?(npr. vegan friendly, animal friendly, organska proizvodnja, inkluzivnost, tolerancija, iskrenost itd itd.)
  3. Koja je svrha mog branda? Zašto radim to što radim?
  4. Koju potrebu ispunjavam svojim klijentima?
  5. Po čemu će moj brand biti drugačiji od ostalih?
  6. Osmisli slogan koji ćeš često koristiti u svom brendiranju i poslovanju
  7. Tko je moj idealan klijent? Odgovaraju li vrijednosti mog branda njegovim vrijednostima?
misija branda
Definiranje vrijednosti branda početna su stavka u izgradnji uspješnog brendiranja

Mnogo je koraka i stavki koje trebaš definirati kako bi krenula put izgradnje uspješnog branda. Gore sam navela samo neke od njih koje će ti sigurno poslužiti u startu. Dizajn vizualnog identiteta svakako je temelj brendiranja koji slijedi nakon što znaš odgovore na sva gore navedena pitanja.